Wanneer is iemand of iets een autoriteit?
Autoriteit houdt in dat mensen geneigd zijn te luisteren naar en te volgen wat experts of ervaringsdeskundigen zeggen. Een autoriteitsfiguur zien we als een betrouwbare bron van informatie.
Zo zijn de World Health Organization, European Food Safety Authority (EFSA) en het Cialdini Institute wat (grote) voorbeelden van autoriteiten.
Nu hoef je niet direct een hele organisatie te zijn. Misschien zijn er ook wat voorbeelden op je tijdlijn van mensen waarvan je denkt: die zie ik als autoriteit op dat gebied! Als ik voor x en z hulp nodig heb, ga ik naar jou.
Hoe kun je dit zelf toepassen? Dit zijn wat voorbeelden:
Deel waardevolle, informatieve content zoals whitepapers, onderzoeksrapporten of blogposts om je expertise te laten zien.
Gebruik referenties die laten zien waar jouw kracht en expertise liggen.
Zorg voor professionele certificeringen en laat deze duidelijk zien op je website en in je marketingmateriaal.
Dit laatste om even een bruggetje te maken naar mijn behaalde certificaat Persuasive copywriting van de training Schrijven voor het Brein. Nu ben ik zeker nog geen autoriteit op dit vlak, maar de eerste stenen zijn gelegd ;)
© 2024 Nutrian. Alle rechten voorbehouden.