“Sale” met 3 slimme neuromarketing trucjes

Afgelopen dagen speurde ik het internet af naar mooie, witgouden (vintage) ringen. (Mocht je nog een goeie tip hebben, hoor ik het graag!!)

Ik kwam de onderstaande webshop tegen.

Hoe wordt neuromarketing hier gebruikt, zelfs wanneer de aanbieding eigenlijk helemaal geen aanbieding is?

🔴Kleurenpsychologie: rode knoppen schreeuwen urgentie. Koop. Het. Nu.

Zelfs als de prijs niet verlaagd is zoals in dit geval, trekt de zo'n kleur de aandacht en stimuleert het klikken.

🩷Emotionele triggers: emoties spelen een grote rol bij aankoopbeslissingen. Je kunt je daar vast iets bij voorstellen als het gaat om bijvoorbeeld verlovings- en trouwringen. Een “sale” button kan een gevoel van geluk en opwinding geven, waardoor we sneller geneigd zijn om te kopen.

👯‍♀️Sociale bewijskracht: trending laat zien dat deze ring populair is en in trek bij mensen. En wij mensen volgens graag het voorbeeld van anderen.

Maar of dit echt tot meer verkopen leidt, is de vraag. Dit hangt o.a. ook af van vertrouwen in het merk en waarde van het product.

Hoe groot schat jij de kans dat mensen afknappen op deze ''sale'' stunt?

Contactgegevens

Rianne Harskamp-Tanis

06 2200 9828

Ede

© 2024 Nutrian. Alle rechten voorbehouden.