Want hoe maak jij ingewikkelde informatie begrijpelijk en aantrekkelijk voor jouw klant?
Veel mensen zitten namelijk vast in deze valkuil:
Ze communiceren véél te veel en/of te technisch en verliezen een groot deel van hun publiek. En dat is heel logisch. Jij weet alles over je product of dienst, en wilt je klant hier alles over vertellen.
💥Bubbel klapt💥
De meeste consumenten zijn niet zo geïnteresseerd in wat jij zelf zo boeiend vindt.
“What’s in it for me?” Dat is wat de consument jouw vraagt. Wat heb ik hier aan?
Stel jezelf deze vraag: wat heeft mijn klant nou echt aan mijn product of dienst? Wat wil mijn klant als eerste weten? Welke vragen hebben ze? Begin daarmee.
Schrijf daarna eventueel de (wetenschappelijke) onderbouwing op een manier die vertrouwen wekt voor de klanten die wel die hoe/wat/waar/waarom info willen.
Eenvoudige taal en een helder verhaal betekenen niet dat je inhoud oppervlakkig is.
Juist niet!
Het zorgt ervoor dat je klant begrijpt waarom jouw product of dienst belangrijk voor hen is.
© 2024 Nutrian. Alle rechten voorbehouden.