Hoeveel keuzes hebben jouw klanten?

Heb jij een bedrijf met een indrukwekkende hoeveelheid aan producten? Van fijne huidproducten, supplementen tot gezondheidsprogramma’s, er is écht voor iedereen iets.

Maar hier komt het probleem: de gemiddelde klant verdwaalt in jouw overvloed.

Nu kun je daar natuurlijk uitleg over geven. Filmpjes, blogs, you name it. Maar dit veroudert. Je assortiment breidt uit. Je content verdwijnt langzaam naar de achtergrond.

Te veel opties = weinig actie.

Stel je eens voor: je zoekt een eiwitpoeder als aanvulling op je eetpatroon. Je komt op een website en BAM, 15 producten die allemaal beloven dat ze de beste keuze zijn. Biologisch, met of zonder smaak, zonder lactose, vegan, helder of juist melkachtig, of nog met extra toegevoegde nutriënten.

Waar begin je? Wat is voor jou de juiste keuze? Grote kans dat je afhaakt of je zoektocht uitstelt.

Hoe maak je het wél makkelijk voor je klant? Onzekerheid weghalen door personalisatie. Met een slimme test die hen stap-voor-stap begeleidt. Laat je klant aangeven wat hij/zij belangrijk vindt door de juiste vragen te stellen.

En dan plop!

Een persoonlijk advies dat direct aansluit op hun behoeften. Geen gedoe. Geen keuzestress. En de kans dat ze ook écht iets kopen? Veel groter. Het mooie is dat je hiermee ook vertrouwen opbouwt. Klanten voelen zich begrepen én geholpen.

Heb jij al zo’n tool of test voor jouw klanten? Of welk bedrijf heeft dit nodig? Ik denk graag met je mee!

Contactgegevens

Rianne Harskamp-Tanis

06 2200 9828

Ede

© 2024 Nutrian. Alle rechten voorbehouden.