Hoe kies jij als je véél keuzes hebt?

Denk aan het vergelijken van 32 soorten eiwitpoeder tot het scrollen door 117 draagzakken voor je pasgeboren baby of het kiezen tussen duizenden Airbnb’s voor je volgende vakantie.

We nemen eiwitpoeder als voorbeeld. Stel, je sport aardig wat en zoekt een vegan eiwitpoeder als aanvulling op je eetpatroon. Je opent een webshop en ziet een enorm aanbod: whey, plantaardig eiwit, met of zonder smaak, extra toegevoegde vitamines, met en zonder zoetstof, verschillende prijzen.

Je scrolt. Klikt her en der wat aan. De SALE-pagina krijgt nog een bezoekje. Je scrolt nog verder en klikt dan vermoeid het tabblad weg. “Dat ga ik nog wel een keer uitzoeken.”

En dat is precies niet wat je wilt.

De oplossing? Een interactieve keuzehulp. Laat je klant verschillende vragen invullen:

  • Wat zijn je doelen? Agressieve spieropbouw in combinatie met vetverlies of padel je 1x per week?

  • Heb je voorkeur voor plantaardig of dierlijk eiwit?

  • Zoek je een neutrale smaak of juist iets lekkers zoals vanille?

  • Zoetstoffen: ja of nee?

Neem de klant aan hun hand mee. Binnen een paar klikken hebben zij een product dat bij hen past én jij een klant die niet afhaakt, maar juist koopt. Of niet (en dat is juist sterk!) als blijkt dat ze eigenlijk geen aanvullende eiwitten nodig hebben.

Hoe zorg jij ervoor dat je klanten makkelijker kiezen?

Contactgegevens

Rianne Harskamp-Tanis

06 2200 9828

Ede

© 2024 Nutrian. Alle rechten voorbehouden.