Dit vergeten veel bedrijven

Toekomstige klanten zitten in verschillende fases:

Ze weten nog niet dat ze een probleem hebben.

Klaas staat elke ochtend moe op, giet er 3 koffie in om op te starten en stresst zo de dag door. Moe komt hij ook weer thuis, ploft op de bank en bestelt wat bij Thuisbezorgd. En dat vind ‘ie eigenlijk wel best.

Doen: Focus op inspireren, probleem herkenning en bewustwording.

Ze zoeken een oplossing, maar kennen jouw product nog niet.

Op een gegeven moment krijgt Klaas wat klachten en zijn huisarts adviseert hem om zijn leefstijl aan te passen. Hij gaat daarom (online) op zoek naar iets wat hem mogelijk kan helpen. Klaas stoort zich ondertussen ook aan het feit dat hij zo weinig energie heeft.

Doen: Focus op het laten zien van voordelen en oplossingen.

Ze staan op het punt om te kopen, maar twijfelen.

Klaas wil zijn leven nu echt omgooien. Maar hoe weet hij zeker dat wat jij verkoopt werkt? Is het wel echt goed voor zijn lichaam? En wat als hij die levensstijl niet volhoudt? Is het gratis verzenden of niet?

Doen: Focus op conversie en weghalen laatste twijfels.

Als jij alleen informatie hebt voor mensen die al klaar zijn om te kopen, loop je klanten mis in andere fases. En als je te veel informatie geeft aan mensen die in fase 3 zitten, verliezen ze hun focus.

En dan heb je ook nog verschillende soorten mensen die verschillende soorten informatie op een andere manier verwerken.

Heb jij content voor alle fases, of laat je kansen liggen?

Meer weten? Stuur me een berichtje!

Contactgegevens

Rianne Harskamp-Tanis

06 2200 9828

Ede

© 2024 Nutrian. Alle rechten voorbehouden.