Dit leerde ik van mijn deur-tot-deur bijbaantje en als straatverkoper

Destijds voor HelloFresh en Flowmotive. Ik weet het. Dat zijn die (soms irritante) mensen die je aanspreken voor van alles waar jij tijdens het shoppen of avondeten niet altijd op zit te wachten.

Gesprekken verliepen dan voor HelloFresh ongeveer als volgt:

"Vind u het belangrijk om lekker en gezond te eten?"

Antwoord meestal: ja.

"En het is ook fijn om tijd te besparen toch?"

Antwoord meestal ook: ja.

"Lijkt het u leuk om eens 2 maanden deze proefboxen te proberen voor de helft van de prijs?"

Antwoord grotere kans: ja.

Dit heeft te maken met het principe van commitment en consistentie. Dat houdt in dat mensen graag consistent willen zijn met wat ze eerder hebben gezegd of gedaan. Dit betekent dat als iemand een kleine toezegging doet, ze eerder geneigd zijn om grotere toezeggingen te doen die in lijn zijn met die eerste.

Maak jij al gebruik van dit principe?

Contactgegevens

Rianne Harskamp-Tanis

06 2200 9828

Ede

© 2024 Nutrian. Alle rechten voorbehouden.